ייבוש תת רצפתי

לייעוץ עם מומחה חייג

052-6222449

ייבוש חול רטוב

ייבוש חול
ייבוש חול רטוב דרי וואן

יש אנשים שלא יודעים בכלל מה זה ייבוש חול, כי עד היום למזלם לא היה להם פיצוץ מתחת לבלטות. אבל זה קורה הרבה בעיקר בדירות בעיירות פיתוח וזה משום שכאשר בנו את הבניינים שם, כדי לחסוך וגם כדי למצוא פתרון לכל מפוני המעברות, השתמשו בחומרי גלם נחותים, ואחרי כל כך הרבה שנים אפשר בהחלט להצביע על נזקים קיימים שמצטברים ומצטברים כמו למשל פיצוץ צנרת מתחת לבלטות מה שדורש הזמנה של חברה שעושה ייבוש חול.אף אחד לא רוצה להסתובב בבית רטוב. זה לא בריא בכלל, אם למשל אתם גרים בבית ישן והצינורות של האינסטלציה ממוקמים כמו בכל בית, מתחת למרצפות, לא מן הנמנע כי יום אחד תצטרכו חברה של ייבוש חול מקצועית ואמינה וכמובן ייבוש תת רצפתי בהתאם.

את התופעות שיכולה להתרחש בבתים רבים, היא שצנרת שנמצאת מתחת למרצפות, ניזוקה או מתפוצצת והתוצאה היא רטיבות מתחת לרצפה. בדרך כלל מרגישים בקיומה של התופעה הזו, כאשר הולכים על הרצפה ונרטבים… כאשר רואים על הרובה אגלי מים או זיעה וכאשר השכנה מלמטה שהמים של הרצפה הגיעו לתקרה שלה, מדווחת שהתקרה שלה מטפטפת זה סימן שיש נזקי מים של רטיבות מתחת למרצפות ומה שצריך לעשות זה להזמין חברה של ייבוש מבנים. השיטה והטכניקה הישנה של ייבוש חול רטוב, הייתה כאשר לא היו חברות של ייבוש חול רטוב. אם למשל היה פיצוץ של צינור שגרם לרטיבות מתחת לרצפה, נאלצו המתקנים לעקור את כל הרצפה ממקומה (כמובן אחרי זיהוי של פיצוץ הצינור והמיקום שלו) ורק אחרי שהיו עושים ייבוש חול רטוב בדרכים די פרימיטיביות, יש לומר שהיו מחזירים את המרצפות למקומן. היום יש חברה שעושה ייבוש חול רטוב, במסגרת שיקום זנקי מים וייבוש מבנים עם שיטה מצוינת וציוד חדיש, שמאפשרים לכל משפחה שיש לה חול רטוב מתחת לרצפה, לחזור לשגרה.

למה צריך ייבוש חול רטוב?

על מנת להבין, איך נוצר מצב שיש חול רטוב מתחת לרצפה שדורש הזמנת חברה המתמחה בייבוש חול רטוב, צריך להבין מה מקורם של המים ואיך זה קורה. כאשר בונים בניין יש כל מיני שלבים בהתקדמות של הבנייה. אחרי הבנייה של היסודות, בונים בדירות את מערכת החשמל, המים, הביוב והדלוחין. חלק מהצנרת מותקן כבר בקירות, ואת הצנרת של מי הביוב והדלוחין מניחים על הרצפה. את הצנרת הזו מכסים בשכבות של חול או "סומסום", עד שהצנרת מכוסה לגמרי. עליה אחר כך שופכים דבק ועוד חומרים מדביקים באמצעותם מהדקים ומדביקים את אריחי הרצפה.יש תקן לחול סומסום ששמים מתחת לאריחי הרצפה. מדובר על אבנים קטנות גרוסות, כאשר גודלה של כל אבן צריך להיות 9.50 מ"מ, בגלל האקוסטיקה. ככל שהאבנים של  הסומסום קטנות יותר, כך יש יותר אקוסטיקה.

אחד הדברים העיקריים, כאשר יש פיצוץ בצנרת מתחת לרצפה, זה שהחול נרטב, ואחר כך דרך הרובה שבין המרצפות רואים אגלי זיעה או רטיבות וזה סימן שיש רטיבות מתחת לרצפה שדורשת ייבוש חול רטוב. במצב כזה צריך לטפל בזה במהירות משום שהרטיבות עלולה להתפשט לעוד מקומות ברצפה ולכן כאשר מגלים שיש פיצוץ בצנרת או נזק כלשהו שגרמו לחול רטוב, בוחרים להזמין חברה שעוסקת ומתמחה בתהליך של ייבוש חול, ודגש על ייבוש חול רטוב במקצועיות ובמהירות.מדובר על שיטות חדישות וציוד שגורם לכך שבשיא המהירות עושים ייבוש חול רטוב מתחת למרצפות, אין צורך לעקור אותך ולהפוך את כל הבית לאתר בנייה וחוזרים לשגרה די מהר.

האם אי פעם שאלנו את עצמנו מאיפה הגיע כל החול הזה שיש בכל מקום? מקורו של גרגיר החול בישראל, הוא בכלל מסלעים באפריקה. אז איך הם הגיעו לכאן? המים של נהר הנילוס יוצאים מההרים במרכז אפריקה, הם "מגרדים" את הסלעים והחול הזה שהוא כמו "נסורת חול" עושה מסע לכיוון הים .אם תסתכלו על חוף הים תוכלו לראות גרגרים די סלעיים שעד הרגע הזה לא ידעתם שהם הגיעו לחוף מאפריקה. קוראים להם גרגרי קוורץ והם ממשיכים לשוט להם עם זרמים לכיוון צפון. הם שוקעים בחופים שלנו מצפון עד דרום. חלק מהם עף עם הרוח ויוצר גבעות וחולות. מהחול הזה עושים בטון שמשמש ליסודות של כל בניין. כאשר רצועת הבטון שמסביב לבניין מתרופפת נוצר חול רטוב. ייבוש חול רטוב נעשה בצורה מקצועית ע"י חברת ייבוש מבנים.

תפקיד החול בבטון?

ליד כל בניין בבנייה אפשר לשמוע ולראות מערבל בטון עובד. הבטון ידוע כבר מזמנים קדומים, אם כי כ פעם השתמשו בחומרי תערובת אחרים. לבטון גם קוראים "האבן המלאכותית" וידוע מזה 150 שנה על צמנט, שהוא החומר המחבר בין כל מרכיבי הבטון.כאשר בונים בניין יש חוק והוא שיסודות הבניין יעשו מבטון מזוין. בטון זה מכיל צינורות פלדה חזקים אותם מכניסים לתוך חומר התערובת של הבטון, מה שגורם לו להיות קשיח עד כדי כך שיסודות ממנו יכולים להחזיק בניין.חשוב מאוד להשתמש בבטון נכון ובתערובת נכונה, כיוון שהיסודות צריכים להיות חזקים.ישנה תופעה שאחרי הרבה שנים, רצועת הבטון מסביב לבניין מתפוררת ואז יש חלחול של מי תהום ואז צריך חברה שעושה ייבוש חול רטוב.

הבטון עשוי מחצץ שמגיע מנהרות, נחלים או מחצבות. לגרגר של חצץ צריך להיות גודל של 40 מ"מ. הוא יכול להיות עשוי מחול דיונות, חול ים ועוד. בחול של מחצבה גורסים את האבן לגרגרים קטנים.כדי לייצר בטון אפשר להוסיף כל מיני תוספות כמו אבן גיר, אפר פחם וכן צמנט ומים הראויים לשתייה.כאשר יש חול רטוב מאיזה שהיא סיבה, חייבים חברה שעושה ייבוש חול רטוב.כאמור כדי לייצר בטון מזויין עושים לבנים מתערובת כאשר בתוכה יש צינורות עבים של פלדה.ובכל זאת למבנה או לבית עלולים לקרות כל מיני דברים כמו למשל פיצוץ בצנרת ואז צריך לעשות ייבוש חול רטוב.היום בונים יסודות של בניין רק מבטון וגם חדרי ממ"ד חייבים להיבנות מבטון. כאשר בונים בניין מטייחים את היסודות ואת המעטפת של הבניין ולכן אם חלילה יש סדק או שמשתמשים בטיוח לא איכותי, מעטפת הבניין עלולה להיסדק ואז מי גשמים יכולים לחדור פנימה ואז צריך להזעיק חברה שעושה ייבוש חול רטוב.

ייבוש חול מתחת לרצפה -פעם כשצינור מים היה מתפוצץ מתחת לרצפה, אנשים היו יוצאים מדעתם מהסיבה הפשוטה, שכדי לעשות ייבוש חול רטוב מתחת לרצפה היה צריך לעקור את כל הרצפה ממקומה והבית כולו הפך לאתר בנייה. היום באמצעים טכנולוגיים מתקדמים יש חברה שיש לה מכונת ייבוש בעלת צינורות ייבוש שהקוטר שלהן הוא בגודל מינימלי. חברה זו מגיעה אליכם הביתה, קודחת כמה חורים קטנים בפנלים או ברובה שבין המרצפות, ומחדירה את הצינורות פנימה כדי לעשות ייבוש של חול רטוב מתחת לרצפה. לא עוקרים כלום, המכונה עובדת כל הזמן בשקט, אתם ישנים טוב בלילה והרצפה שלכם כמו חדשה.

פיצוץ צינורות ונזקי מים

צינורות ישנים תופסים קורוזיה, מעלים חלודה ובמשך הזמן מתקשים ועלולים להיווצר בהם סדקים ופיצוצים. במצב כזה יש נזיל וחלחול של מים או מהתקרה (ואז זה סימן שהתפוצץ צינור מתחת למרצפות של השכן) ואם אתם מגלים רטיבות מעל הפנלים זה סימן שהתפוצץ אצלכם צינור אינסטלציה מתחת לרצפה.זה קורה כאמור בעיקר בבתים ישנים עם צינורות אינסטלציה מאוד עתיקים, אבל זה עלול לקרות בעצם בכל בית.צינורות האינסטלציה של הביוב ומי הדלוחין נמצאים מתחת למרצפות של הדירה, כאשר יש פיצוץ של צינור אז יש חול רטוב שדורש ייבוש חול. יכולים להיווצר עוד נזקי מים נוספים אותם תגלו במשך הזמן.

נזקי מים מתרחשים בתהליך ולא בבום. יש מקרים בהם מי תהום מחלחלים לתוך המעטפת של הבניין, כתוצאה מכך שהטיח כבר ישן והתפורר, נוצר רווח וזה מאפשר למים לחדור פנימה.הנטייה של מים זה לעלות למעלה. זה קשור לאיזה חוק פיזיקלי של צינורות קפיטולאריים ולכן, כאשר יש חדירה של מי תהום לתוך בניין, הם בקלות יעשו את דרכם למעלה גם עד לדירת הגג ויגרמו לרטיבות בבתים.זה יתחיל מהקומה הראשונה, אבל זה יטפס ויטפס עד שכל שכן יראה באיזה שהיא צורה רטיבות. אחד יכול לראות את זה על הקיר בסלון, נזקי מים יכולים להופיע ככתמי עובש על קירות האמבטיה או שפתאום ישרטיבות מעל פנלים שמעידה על קיומם של מים מתחת למרצפות.נזקי מים הם תולדה של בניינים ישנים, צינורות אינסטלציה ישנים וגם חומרי גלם שכבר לא עמידים וחסינים. זה אומנם לוקח שנים אבל גם בטון אחרי הרבה שנים עלול להתפורר.

נזקי מים באמבטיה למשל נוצרים בגלל הלחות שיש במקום הזה. הלחות הזו מצטברת ומצטברת, המים מתעבים על הקיר (בגלל זה תמיד אומרים לאוורר את חדר האמבטיה) ואז אחרי זמן מסוים אפשר לראות כתמים שחורים של עובש על הקירות וזה סימן שיש לכם רטיבות.כתמי עובש אגב מאוד מסוכנים. הם מזיקים לילדים ולאנשים מבוגרים עם רגישות בכלי הנשימה ולכן חובה עליכם לטפל בזה מיד.כאשר המים מתאדים מקירות חדר האמבטיה נשאר עליהם מלח (במים יש מלח), מלח כידוע סופח מים ואז נוצרת עוד לחות ועוד נזקי מים חייבים לטפל ולהשקיע בתיקון קירות באופן יסודי.

הפיתרון לנזקי מים כאמור יכולים להתבטא בכל מיני צורות. מים מתחת לרצפה מעידים על פיצוץ בצינור, מים במעטפת הבניין מעידים על חלחול וטיפוס של מי תהום למעלה דרך צינורות הבניין וסדק במעטפת של הבניין או בגג הבניין, מזרימים מי גשמים שעלולים לחדור דרך המעטפת לבתים.
נזקי מים מטופלים היום בצורה מקצועית ועם טכנולוגיה גבוהה. אל תוותרו על DRYONE.

לסיכום

ייבוש חול רטוב נעשה היום באמצעים טכניים ובציוד חדיש, שפותר את הבעיה תוך כמה שעות. בעבר כאשר לא היו אמצעים כאלה, נדרשה עקירה של כל המרצפות שבאור הרטיבות, הבית נראה כמו אתר בנייה שלם. השגרה השתבשה לגמרי ואי אפשר היה לחיות בבית, ומצד שני היו חייבים לעשות ייבוש חול רטוב שהיה נעשה בשיטות די פרימיטיביות שגם נעשה במשך הרבה זמן. דרי וואן הינה חברה מקצועית ואמינה שעושה ייבוש חול רטוב, לא עוקרת מרצפות ולא משבשת לכם את החיים. דרך הרובה שבין אריחי הרצפה קודחים מספר חורים קטנים בלתי נראים, ודרכם מעבירים צינורות של אוויר חם המחמם ומייבש חול רטוב מתחת לרצפה.

ייבוש חול רטוב עושים היום רק כך עם חברת דריי וואן המתמחה בייבוש מבנים.

זקוקים לייבוש חול רטוב? בשביל זה אנחנו כאן, השאירו פרטים

תפריט נגישות

Open chat
1
Scan the code
שלום,
איך אוכל לעזור לך ?